Мехмет Озгур (Mehmet Ozgur) — фотохудожник (+38 фото).
Мехмет Озгур (Mehmet Ozgur) — фотохудожник по призванию, и инженер по образованию, занимающийся нанотехнологиями. В начале 90-х Mehmet Ozgur увлекся фотографией, и с тех пор это увлечение переросло в страсть, став его второй профессией. Вначале творческого пути Mehmet Ozgur экспериментировал с аналоговыми носителями. Позже, Мехмет Озгур увлекся пейзажной фотографией, и с помощью цифровых носителей стал создавать фантастические панорамы, а также снимал дым, придумывая новые миры, зыбкие как туман, как сон. Эту серию с дымом Mehmet Ozgur назвал «SmokeWorks».
В этой публикации JuicyWorld.org смотрите серию работ «SmokeWorks»., которую Мехмет Озгур создал благодаря великолепной фантазии, фотографиям дыма и Photoshop, ведь дым, по мнению фотохудожника, как сон изменчив, дарит бесконечное число образов, которые надо всего лишь почувствовать или увидеть.
А по этой ссылке — ЗДЕСЬ >> смотрите красивые панорамные фотокартины созданные Мехмет Озгур (Mehmet Ozgur).
«Я каждый раз чувствую себя возвышенно, когда редкое пламя вдохновения озаряет мое воображение. Я очень рад, что мне дано видеть, чувствовать и ценить красоту». Mehmet Ozgur
Mehmet Ozgur обладает собственным уникальным стилем умея соединить туманную иллюзорность и реальность, и получить новые по содержанию картины.. Не удивительно, что его дымные композиции были быстро замечены интернет-сообществом и снискали славу во всем мире.
Mehmet Ozgur турок по национальности, родился в Европе, учился в Азии, живет и работает в Херндон, Вирджиния, США, считает себя вечным путешественником, бродягой, искателем, поэтому планирует еще вернуться в Европу а потом поехать в Азию.
Mehmet Ozgur посвятил целые оды дыму: «Дым, это наслаждение, дым, это тревога, дым, это радость, дым, это деревья, дым, это трава, дым, это шепот, дым, это лес, дым, это горы, дым, это видения, дым, это тишина, дым, это дорога, извивающаяся как живая змея, дым, это мечта, дым, это дом, дым, это пляска мага, дым это объятия медузы, дым это души, которые торнадо уносит в вечность, дым, это ты, дым, это я…».
О себе и своем творчестве Mehmet Ozgur рассказывает: «I believe that the beauty is in the eye of the beholder. A certain sense of beauty has been encoded in our DNAs. Regrettably and thankfully, the resulting sensation, when “beauty” is glimpsed, is the same in all of us, but stimuli are often very diverse. It should not be too shocking to accept that we enjoy different kind of beauty. What we like is beyond our control.
Accordingly, it is also beyond logical discussions or arguments. We like certain things, because we do.
I believe that a photograph, alone, does not have a meaning. A lone picture is like a single note in a symphony, or a single frame in a movie. Viewers are likely to create personal contexts wrapped around pictures and attribute deep meanings to them. However good or bad this may be for a given picture, nobody should assume that these assigned attributes are universal.
Art Redefined I believe in the “state of the art”, defined as the highest level of development, as of device, technique, or scientific field, achieved at a particular time. Accordingly, the art I love is unique, aesthetic presentation of technical skills and new ideas.
A photograph may or may not be a piece of art. I believe there are billions of photographs that do not meet the stated criteria of “art”. The art photographs are rare and far in between. I believe it is not the rarity of art but the triteness of majority of photographic works that makes real art so precious.
I believe I am in an everlasting competition with one thousand really good photographers with their top-of-the-line cameras, lenses and other advanced tools of the trade. They wake up earlier; know all the best spots anywhere, and have better understanding of the actors of nature. They are bigger, smarter, stronger and most importantly luckier. They see everything I see and much more. What should my work not be inferior against such a formidable competition? Isn’t this the ultimate question all photographers, and artists?
If it is not, then, is personal satisfaction good enough? I believe a photographer, however alone he or she may be, if he cannot feel the urge to compete with one thousand photographer, and does not look for the best angle, does not wait for the best light, does not force himself for the best presentation, ultimately cannot elevate his work above those who do these things.
I believe a picture can be extremely simple, yet very powerful piece of art. These are the most difficult, and the most rare pieces of all art, as they crystallize years of experience to few bits, and take geniuses to see, to create.
I believe, “idea” speaks louder than any single part of the work. Idea makes the photography personal. Idea is their invisible signature of the photographer that can make the work visible through the ages.